maandag 25 november 2013

Dag 191: Social Media

Vandaag een traditioneel opruimklusje maar wel iets waar ik me dringend in moet gaan verdiepen. En dan bedoel ik de social media. Afgelopen week hadden wij een activiteit met onze studievereniging en toen werd het me duidelijk dat is toch echt iets meer moest doen met mijn accounts. Facebook bekijk ik dagelijks en ik plaats er af en toe een bericht op. Op LinkedIn heb ik een account en een paar connecties. Twitter heb ik helemaal niet.
Op dit moment is mijn profiel op LinkedIn up-to-date. Ik heb daar eindelijk een foto geplaatst en veel studiegenoten en anderen uitgenodigd. Het aantal connecties is al verdubbeld. Ook heb ik een twitter account. Ik vind het alleen op LinkedIn nog wel lastig om mensen uit te nodigen. Wie kies je wel en wie niet? Wat is daar een criterium voor? Een recruiter gaf namelijk afgelopen week aan dat ik hem mag toevoegen, want hij plaatst vaak een vacature op LinkedIn. Die ga ik zometeen dus nog even toevoegen met een berichtje erbij. Op Twitter vind ik dat toch gemakkelijker, daar voeg ik toe wat me interessant lijkt. Ik heb ook al weer wat mensen verwijderd. Op dit moment heb ik al twee volgers waaronder een bedrijf in mijn vakgebied! En dat terwijl ik nog geen tweet heb geplaatst.... Bij Facebook vind ik het ook lastig om hoor om sommige mensen toe te voegen. Want wat als iemand je toevoegt die je vaag kent, of al een paar jaar niet gesproken hebt? Dan wacht ik altijd een poosje en voeg ze vaak nooit toe.
Ik hoop dat ik hierdoor weer helemaal up-to-date blijf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten