vrijdag 8 november 2013

Dag 180: Kapstokken

Sinds een paar week is de standplaats van mijn werk veranderd. Eerst werkte ik in de plaats waar vriendlief woont, nu in de plaats waar ik woon. Gevolg hiervan is dat ik de werkkleding niet meer bij mijn vriend kan laten maar in mijn kamer kwijt moet. En dat terwijl ik het liefst zo min mogelijk spullen in mijn kamer verzamel.
Tot nu toe had ik mijn kleding zo even weggezet maar dat ziet er niet uit. Ik heb nagedacht over hoe ik het graag wil hebben. Ik heb een tas met kleding en de kleding die ik draag. De tas gaat in de kledingkast en de kleding die ik draag gaat aan de kapstok.

Deze kapstok hangt boven het schoenenrekje, Hij is goed verborgen, als je mijn kamer binnnen komt zie je hem niet. Nadeel is dat ik hier veel spullen ophang. Ik heb deze kapstok nog niet opgeruid sinds ik blog dus dat ga ik nu ook doen.
De werkkleding hangt nu aan de kapstok, de kleding die ik draag hangt aan de binnenkant van de jas. De verplichte werkschoenen staan op het rekje. 
Ik heb me erg verbaasd over de rest van de kapstok, er hingen veel tassen, dat wist ik wel. Maar dat er 3! sporttassen hingen is wel erg veel. Ik hou ze hier toch maar, ze zijn erg handig als ik opeens veel spullen mee moet nemen naar vriendlief en van anderen heb ik al begrepen dat ze niet al te stevig zijn. Als ze dan kapot zijn kan ik ze meteen weggooien. De rechter tas is mijn  'reserve'kleding van mijn werk. Deze tas gaat achter in de kast.
Nu ik toch bezig ben met de kapstok pak ik ook meteen de meest gebruikte kapstok mee. Deze hangt aan de binnenkant van de deur. Hier hang ik altijd mijn jas op als ik thuis en en het bezoek doet het ook.
Aangezien ik hier niet bijzonder veel ruimte heb, of het graag overzichtelijk houdt bewaar ik dingen die ik een tijd neit nodig heb graag ergens anders. Afgelopen week was ik bij mijn ouders geweest en had ik alvast mijn winterjas meegenomen. In de tas zitten alle wintersjaals en handschoenen. Bij mijn ouders hangt het gewoon in mijn oude kledingkast maar dan heb ik hier meer ruimte.
Alles wat op de kapstok hing dat geen 'buiten'jas is hangt nu op de andere kapstok. Hier mogen alleen nog de jassen en de tas met alle sjaals en handschoenen. Als het straks echt winter wordt breng ik de zomerjassen weer naar mijn ouders, zo wordt het hopelijk nooit een rommeltje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten