dinsdag 19 november 2013

Dag 187: De laden van de ladekast

Nadat ik vorige week mijn kledingkast heb opgeruimd is het nu tijd voor de laden van de ladekast, dan is dat hoekje weer helemaal netjes.
De laatste weken nam ik namelijk een aanloop en dan dook ik in deze lade om te zoeken wat ik nodig heb. Deze manier van opbergen werkt voor mij niet, maar ja zolang als ik hier woon moet ik het er mee doen. Dan maar de lade iets vaker opruimen. Het liefst heb ik zo'n mandje die je onder een plank kan hangen voor mijn ondergoed en een kleine lade voor mijn sokken. Dat had ik thuis ook en beviel een stuk beter.
Alles ligt nu weer netjes in de lade. De zomer sokken heb ik dit keer opgeruimd, die doe ik toch niet meer aan in de winter. Dit scheelt weer ruimte (en hopelijk wat minder bende) in de lade. Ook heb ik meteen weer van de gelegenheid gebruik gemaakt om onder de kast ook uitgebreid te stofzuigen. 
Dit is de lade met mijn knutselspullen. Ik heb me nog steeds voorgenomen om geen nieuwe spullen te kopen voordat ik dit heb opgebruikt. Ik maak alleen een uitzondering voor bolletjes wol, daar heb ik namelijk niet zoveel van en kun je echt een andere kleur nodig hebben. Het enige dat door deze regels heen is geslipt zijn de breiringen. Die waren namelijk te voordelig om te laten liggen. De rest berg ik weer op.
Van de derde lade heb ik geen foto's gemaakt maar ook die ligt er weer netjes bij. Bij dit soort opruim klussen gebruik ik vaak mijn strijkplank, dan heb ik wat extra ruimte om spullen neer te leggen. Als ik dan klaar ben en de strijkplank weer op de gebruikelijk plaats staat lijkt het ook nog ruimer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten