donderdag 14 november 2013

Dag 184: Het vouwgordijn.

Ik heb in mijn kamer mooie zelfgemaakte vouwgordijnen. nu komt dat zelfgemaakt vooral omdat mijn ramen meer dan 1,5 meter hoog zijn en nog geen meter breed, dat werden anders namelijk nog al dure gordijnen.
Nu had ik afgelopen maandag opeen het touw van dit gordijn in mijn handen. Oeps. Dus meteen mijn moeder maar gemaild en gevraagd of ze dit touw nog had bewaard en of ik het kon gebruiken.
Het leek mij het makkelijkst om het gordijn op te hijsen en dan de draad er door te halen. Gelukkig was vriendlief ook aanwezig zodat hij het gordijn van het raam kon houden en ik de draad eenvoudig door de lusjes kon halen.
Zo nu hangt het gordijn weer mooi. Niet dat je er aan deze kant iets van ziet. Ik merk wel duidelijk het hefboomeffect, met drie touwen gaat het gordijn weer een stuk makkelijker omhoog dan met 2 touwen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten