donderdag 25 juli 2013

Dag 154: Kaarsen maken

Vandaag weer een klus die al langer op mijn to-do-lijstje stond. Ik had wat kaarsenresten opgespaard en ben met behulp van een deze blog ben ik begonnen.
Een wc rol, bakpapier en een lont is al voldoende.
Kaarsvet smelt je in een bakje. Volgens mij is het geen probleem om dit zo te laten koken, het staat op het kleinste vuurtje. Ik heb het idee dat kokend water uit de waterkoker ook al genoeg is.
De koker plaats je op een diepvries element. Dan stolt het warme kaarsvet sneller, maar bij mij liep het er alsnog uit. Blijkbaar was mijn kaarsvet te heet
Nu moet het een poosje stollen. Dit duurt best wel lang.
Dit is het resultaat, alleen de lontjes nog even afknippen. Dit vind ik een geslaagd project en ga ik later nog eens herhalen met ander kaarsvet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten