maandag 26 augustus 2013

Dag 160: Dozen, dozen en nog eens dozen

Nu heb ik op mijn kamer redelijk een eind gemaakt aan alle dozen. Volgens mij staat er nog één maar die wordt gebruikt als verplaats doos. Oftewel alles wat ik wel wil bewaren maar niet op mijn kamer gaat daar in.
Bij mijn ouders is dat ietsje anders. Achter de kast die ik heb opgeruimd staan deze dozen. Er staan twee kasten achter elkaar. Die twee kasten staan tegen de schoorsteen. Naast de schoorsteen ontstaat dus een ruimte waar dingen kunnen worden opgeborgen die niet zichtbaar zijn.
Als eerste het witte papieren tasje. Daarin zitten spullen die ik heb gekregen op een carrièredag, ongeveer anderhalf jaar geleden. De linker stapel kan weg. Het is informatie van kantoren waar ik later toch niet wil werken. Het middelste stapeltje mag blijven. De Quest kan op het nachtkastje, de notitieboekjes in de la. De tas leg ik bij de andere tasjes, die gebruik ik voor het oud papier.
De grote doos bevat studieboeken van een tijdelijke studie, ook zitten er een paar sprookjesboeken van vroeger in. Mijn moeder wilde ze weg doen, ik wilde ze bewaren... De twee gestapelde dozen zijn mijn bewaar dozen. Daarin stop ik alle leuke dingen van elk jaar. Helaas loop ik wat achter. Buiten beeld staan nog 3 of 4 dozen die ik moet uitzoeken. Voor elk jaar één doos.
Aan de andere kant van de schoorsteen is dus net zo'n ruimte. De bruine doos die je ziet is gevuld met wol. Als ik zelf niet meer genoeg heb kan ik altijd van mijn moeder lenen. De witte houten doos was ooit een kerstpakket en ik vind het nog steeds een mooie bak. Momenteel zitten hier tijdschriften van de supermarkt in. Die ga ik ook nog uitzoeken. De bak is mooier om voor andere dingen te gebruiken.
 In de twee witte dozen zitten ook weer papieren. Die gaan naar de andere kant. Bij een volgende opruimklus komen die in de bewaardoos.
Dit blijft er over. Deze olielampen heb ik ooit een keer gekocht. De paarse zijn niet zo mooi meer, de oranje wel. Misschien neem ik ze mee naar vriendlief. Kunnen we ze aandoen als we buiten zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten