donderdag 10 oktober 2013

Dag 174: De ladenkast

Vandaag het laatste horizontale oppervlak wat me al tijden stoort. na de bank en de tafel is ook de bovenkant van mijn ladekast veranderd in een puinzooi. 
Als eerste gaat de havermout in een bakje en in de kast en het lege pak in de vuilnisbak, de broek die daar ligt kan ook in de kast. Daarna is het tijd voor het postbakje.
De achterste stapel kan zo de papierbak in, het voorste wordt opgeruimd in een map. Dan wordt ook weer pijnlijk duidelijk hoe lang ik dit bakje al niet heb opgeruimd.
Ook lag er in het postbakje een stapel recepten, die kunnen bij de andere recepten. Ik vond ook een boekenbon terug! Gelukkig maar, ik was hem al een tijdje kwijt en had zelf bij vriendlief de papiercontainer ondersteboven gekeerd om te zien of iemand hem per ongeluk had weggegooid.
Het postvakje kan terug. In de eerste rechtop staande envelop zitten nu alle cadeaubonnen. Ik heb ze keurig netjes bij elkaar en kan ze zo pakken als ik ze nodig heb. De achterste envelop is van een hardloopwedstrijd komend weekend.
Oeps, deze sinaasappel heeft hier te lang gelegen, die kan in de prullenbak. De dadels doe ik in een ander bakje nadat ik ze ontpit heb.
Zo, nu kan ik weer fijn binnen komen zonder dat ik me erger. Nu ik alle rommelige plekjes heb opgeruimd voelt het alweer een stuk beter in mijn kamer.

1 opmerking: