vrijdag 18 januari 2013

Dag 77: Het strijkijzer

Vorige week was ik aan het strijken en toen rook mijn strijkijzer aardig raar. Tijd om hem dus een keer schoon te maken. Als eerste de handleiding er bij gepakt. Die vermeld naast een aantal plaatjes hoe je het strijkijzer moet zelfreinigen ook dat je dit elke maand moet doen. Oeps! Nou ja, ik strijk 1x per maand ongeveer, dus dan kan die frequentie ook wel wat lager.
Eerst maar eens op internet zoeken hoe je het strijkijzer moet schoonmaken. Inderdaad vind ik hier een uitleg stap voor stap in tekst ipv plaatjes, dat maakt het toch een stuk eenvoudiger. Water erin, strijkijzer aan (het stinken begint alweer), stroom eraf, boven de gootsteen houden, anti-kalkstraafje eruit (zo nu komt alle zooi er in een keer uit zeg!), nog wat heen en weer schudden, strijkijzer nog even weer aan het stroom en klaar alweer.
Eigenlijk valt dit best mee. Zal wel van huis uit komen dat ik het een stom klusje vind....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten